IWC Schaffhausen opent een nieuwe flagship boutique in het hart van Amsterdam
Schaffhausen/Amsterdam, 1 december 2023: IWC Schaffhausen opent in samenwerking met Schaap en Citroen Juweliers een nieuwe flagship boutique in Amsterdam. Je vindt het aan de P.C. Hooftstraat, midden in het centrum en ontworpen als een uitnodigende en open ruimte. Hier kunnen klanten de horloges ontdekken en tegelijkertijd meer te weten komen over de unieke technische benadering en materiaalexpertise van IWC. Voor de officiële opening van de boutique presenteert het horlogemerk de tijdelijke installatie: The Origins of Time. Met als thema: water, het element dat het horlogemerk en zijn oprichting met Amsterdam verbindt.
Amsterdam
Met zijn grachten en waterwegen wordt Amsterdam ook wel het "Venetië van het Noorden" genoemd. Water verbindt de stad ook met Schaffhausen, waar de Amerikaanse horlogemaker en ingenieur Florentine Ariosto Jones meer dan 150 jaar geleden de "International Watch Company" oprichtte aan de oevers van de Rijn. IWC is verheugd om terug te keren naar Amsterdam met een vijfde internationale flagship boutique, na Zürich, Dubai, Shanghai en Beverly Hills. De nieuwe boutique is, in tegenstelling tot haar voorganger, groter en hierdoor neemt IWC je mee in haar fascinerende wereld. Je vindt de boutique aan de P.C. Hooftstraat 132-134, één van de meest exclusieve winkelstraten van Nederland en bekend vanwege zijn chique uitstraling en internationale allure. Christian Knoop, Creative Director van IWC Schaffhausen, legt de visie achter dit nieuwe Flagship Store uit. “Functionele techniek en puur design vormen de kern van IWC Schaffhausen,” aldus Knoop. “De boutique in Amsterdam is één van de eerste locaties wereldwijd die ons nieuwe interieurconcept introduceert, waardoor een unieke beleving ontstaat rondom de gedurfde en kenmerkende geest van het merk. We nodigen klanten uit om onze collecties hands-on te ontdekken en diep in te gaan op onze unieke technische expertise in uurwerken, complicaties en geavanceerde materialen.”
De nieuwe IWC Flagship boutique ontworpen als open en uitnodigende ruimte
De collecties van IWC zijn prominent uitgestald in open etalages, waardoor klanten de horloges op een meer tastbare manier kunnen ervaren. Alle horlogedisplays zijn daarnaast ook nog eens voorzien van touchscreen-technologie, waardoor je met één druk op de knop toegang hebt tot een uitgebreide verzameling informatie over de getoonde horloges. Dan moet je denken aan de productgeschiedenis, technische specificaties en aanpassingsmogelijkheden.

IWC’S engineering aanpak
In de "Strap Studio" kunnen klanten verschillende horlogebanden bekijken en uitproberen. Variërend van waterbestendige rubberen banden in modieuze kleuren tot leeralternatieven zoals TimberTex® en MiraTex®. De geselecteerde horloges kunnen ter plekke van nieuwe bandjes worden voorzien om ze aan te passen aan de individuele smaak en behoeften van iedere klant.
The Origins Of Time
Ter ere van de gezamenlijke erfenis van techniek en water tussen IWC en Amsterdam, heeft IWC haar nieuwe flagship boutique een bijzondere extra gegeven met een interactieve installatie, genaamd: The Origins of Time. Hierin staat een watersimulatie centraal. Bezoekers krijgen de mogelijkheid om te werken met digitale versies van de zee, de Rijnwatervallen en de grachten van Amsterdam, terwijl ze de geschiedenis van het horlogemerk en haar belangrijkste mijlpalen verkennen via meeslepende verhalen.

